fbpx
Loading...
Praktisch leidinggeven 2019-08-20T09:06:31+00:00

Wat leer ik?

De training Praktisch leidinggeven is ontwikkeld om de leidinggevende capaciteiten van mensen in de automotive branche te verbeteren. In onze branche groeien veel medewerkers door naar een leidinggevende functie zonder dat ze daarvoor een specifieke leiderschapscursus, -training of -opleiding hebben gevolgd. Het resultaat is dat veel managers en andere leidinggevenden nu vooral op basis van gevoel en gezond verstand werken. Daar is niets mis mee, maar misschien heb je soms het idee dat je zaken anders had kunnen aanpakken.

Meer weten?

Take aways:

  • Doelgericht leidinggeven
  • Resultaat verbeteren door gedragsbeïnvloeding
  • Medewerkers inschatten
  • Visie, doelen, feedback
  • Medewerkers waarderen en ondersteunen
  • Gespreksoefeningen en simulaties met behulp van een professionele acteur
  • Opstellen actie- en implementatieplan

Kenmerken:

  • Leervorm: Training

  • Afronding: Bewijs van deelname

  • Voor wie: Aftersale Manager
    Voor wie: Directeur/Eigenaar
    Voor wie: Sales Manager
    Voor wie: Werkplaatschef

  • Aantal dagen: 4

  • Doorlooptijd: 2 maanden

  • Lunch: Inbegrepen
  • Opleider: WePowerPeople

Tijdens de training Praktisch leidinggeven ontwikkel je een overtuigende, eigen stijl van leidinggeven. Je leert bijvoorbeeld hoe je aansluit bij de verwachtingen en behoeften van je medewerkers, en hoe je een prettige werksfeer creëert waarin goede resultaten worden behaald. Omdat hier geen blauwdruk voor is, gaan we tijdens de training Praktisch leidinggeven uit van je eigen persoonlijkheid, en die van de werknemers in je team. Tijdens de training worden er 2 dagdelen geoefend met een trainingsacteur. De training wordt afgesloten met een bewijs van deelname.

Het programma wordt aangepakt vanuit vier topics die elke leidinggevende moet beheersen.

Verbinden:

Een leidinggevende moet zijn groep kunnen bereiken en verbinden met de mensen om hem heen. Gespreksvoering is een groot onderdeel van leiderschap. Aan bod komen onder andere:

  • Hoe voer ik verschillende 1-op 1-gesprekken met mijn medewerkers?
  • Hoe spreek ik de groep toe?
  • Hoe werkt conflicthantering?
  • Hoe maak ik mezelf bereikbaar?

Aansturen:

Een leidinggevende stuurt aan. Liefst vanuit visie en gericht op resultaat.

  • Hoe vorm je jezelf een visie op de belangrijke onderwerpen op een afdeling?
  • Hoe werkt Beinvloeden?
  • Wat zijn de valkuilen van aansturen?
  • Wat is leiderschap?

Beslissen:

Een leidinggevende beslist de hele dag door:

  • Hoe verdeel ik taken?
  • Welke resultaten streef ik na?
  • Hoe ga ik om met mijn schaarse tijd?

Bijsturen

Een leider moet de koers van het schip voortdurend bijsturen om niet op de klippen te lopen.

  • Hoe ga ik om met onverwachte omstandigheden?
  • Hoe werkt veranderen?
  • Welke bedreigingen zijn er voor de afdeling en wat is de kracht van de afdeling en hoe kan de leider anticiperen?

Als je wilt is de training uit te bereiden met een individueel coachingstraject (een 3-tal gesprekken van circa een uur één op één met de trainer), waarin je specifiek in kunt gaan op zaken waar je in de praktijk tegen aan loopt.

direct reserveren

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten